اهداف و چشم انداز

مفهوم «انگیزش» از دیرباز مورد توجه فلاسفه، اندیشمندان و به ویژه مربیان بزرگ بوده است. به استثنای مطالعات علمی « انگیزش » مفهوم تجربی که در چند دهه اخیر از انگیزش به عمل آمده، بیش تر نگرش ها در رابطه با این موضوع، بعد فلسفی داشته اند. هریک از اندیشمندان و نویسندگان پیشین در تبیین عوامل انگیزش، متأثر از فرهنگ و شرایط اجتماعی حاکم، نظریه هایی ابراز داشته اند. با وجود این، نگرش های تربیتی و دقت در عوامل انگیزشی یادگیرندگان، جایگاه بلندی را در متون انگیزشی به خود اختصاص میدهد. پویایی نظام آموزشی نیازمند متفکرانی است که در عرصه ی علم و عمل در جهت رشد و توسعه آن تلاش نمایند. این مهم زمانی امکان پذیر است که بستر انتشار نتایج این تلاش علمی فراهم گشته و در معرض نقد و گفتگو قرار گیرد. نشریه ی انگیزش در نظام های آموزشی نشریه ای است که سعی دارد بستری برای دغدغه های صاحب نظران تعلیم و تربیت در ارتباط با موضوع نشریه فراهم نموده و تسهیل گر عرصه عمل باشد. دانش و محتوای آن می تواند به عنوان برنامه ای علمی و کامل به شکل سخاوتمندانه ای در دست مجریان و برنامه ریزان تعلیم و تربیت قرار گیرد و از مجرای آن دریچه ای جهت حل بخشی از مسائل و مشکلات تعلیم و تربیت گشوده شود.